صدای مرا از آشپزخانه‌ی خامه‌ای می‌شنوید...

  • /

    آشپزخامه

  • /

    آشپزخامه

  • /

    آشپزخامه

  • /

    آشپزخامه

  • /

    آشپزخامه

۲ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

کیک انار

 

دیگه بعد این همه غیبت، گفتم حداقل دو تا پست که بذارم :)

کیک انار:

 

 

مدت زیادی بود که هی خانواده‌ی محترم انار می‌آوردن و می‌خوردن و من نگاه می‌کردم. آخه من انار دوست ندارم. یعنی نمی‌دونم چطوریه که کلا میوه‌های بهشتی رو دوست ندارم! میوه‌های بهشتی شامل سیب، انار، انگور و انجیر. عسل هم میوه نیست ولی بهشتیه و دوستش ندارم :| خلاصه اینکه تصمیم گرفتم نذارم سهم انارم به بقیه برسه و یه روز دست‌به‌کار شدم و چند تا انار رو آب گرفتم و با دستور یه کیک معمولی (کیک پست قبل) یه کیک پختم و به‌جای شیر توش آب‌انار ریختم. یه کرم انار هم از پاپیون پیدا کردم و درست کردم که ای کاش نمی‌کردم، آب‌انارم حیف شد :( توش نشاسته‌ی ذرت و آب‌انار و شیر و وانیل و شکر داشت و فکر کنم به خاطر نشاسته‌ی ذرت دوستش نداشتم. نمی‌دونم اگه به‌جاش مثلا پودر کاسترد می‌زدم خوب میشد یا نه، شاید یه‌بار با مقدار خیلی کم اینم امتحان کردم.

خود کیک خوب شد، خوشمزه بود، البته هم تو کیک، هم تو کرمش رنگ خوراکی قرمز ریختم، وگرنه رنگ کیک به‌خاطر فقط آب انار اینطوری نمیشه.

 

+ نمی‌دونم واقعا، بقیه چطوری عکسای قشنگ می‌گیرن از خوراکی‌هاشون :(

 

  • شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹
  • ۲

کیک خیس شکلاتی

 

بعد از مدت‌ها اومدم با یک کیک بسیار بسیار لذیذ ^_^ این شما و این کیک خیس شکلاتی:

 

 

این کیک همون‌طور که از اسمش پیداست، خیس و شله و من با قاشق می‌خورمش :)) ولی بقیه با چاقو و چنگال. قبلا هم کیک خیس گذاشته بودم اینجا (کلیک) ولی اون دفعه انقد خیس نبود و مایعی هم که روش ریختم فرق داشت. این خیلی خیس‌تر و خوشمزه‌تر شده :)

این دستوریه که من از پاپیون برداشتم استفاده می‌کنم، ولی به نظرم با هر دستور کیکی میشه درست کرد، فقط آخرش باید اون مایعی که میگم رو روش بریزیم. دستورش رو برای خودم اینجا میذارم که گم نکنم.

مواد خود کیک:

شیر یک پیمانه/ شکر یک پیمانه (من کمتر می‌ریزم)/ روغن سه‌چهارم پیمانه (من نهایتا نصف پیمانه می‌ریزم)/ آرد دو پیمانه/ تخم‌مرغ چهار عدد (من پنج تا می‌زنم)/ پودر کاکائو سه قاشق غذاخوری (من به دلخواه گاهی کم و گاهی زیادش می‌کنم)/ بیکینگ‌پودر یک قاشق غذاخوری (من دو قاشق می‌ریزم)/ وانیل یک قاشق غذاخوری

مواد مایعی که بعد از پخت باید روی کیک بریزیم:

شیر یک لیوان/ شکر سه‌چهارم لیوان (من کمتر می‌ریزم)/ پودر کاکائو چهار قاشق غذاخوری/ روغن نصف پیمانه (من روغن نمی‌ریزم معمولا و به‌جاش خامه‌ی صبحانه می‌ریزم، ولی با روغن هم درست کردم و بد نشده)/ شکلات تخته‌ای هم تو دستورش نبود و من می‌ریزم گاهی.

تو دستور نوشته همه رو با هم مخلوط کنین، ولی من قبل از اضافه کردن خامه یه‌کم حرارت هم میدم رو بخار کتری.


کیک رو معمولی می‌پزیم (بدون جدا کردن زرده و سفیده) و بعد از پخت، وقتی هنوز داغه با یک شیء تیز سوراخ‌سوراخش می‌کنیم. (میگن با خلال دندون، ولی من با میخ فولادی سوراخ می‌کنم، چون مایع مذکور از سوراخ خلال دندون راحت نمیره تو.) بعد مایع رو در همون حالت که کیک داغه روش می‌ریزیم و اگه خود مایع هم گرم باشه که چه بهتر، چون راحت‌تر به خورد کیک میره و خیس‌تر هم میشه.

 

+ لوگویی که برای یلووین درست کرده بودم تو گوشی قبلیم بود که دزدیده شد و متعجبم که تو صندوق بیان بارگذاریش نکردم قبلا. حالا فعلا لوگو هم ندارم :)

 

  • شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹
  • ۰