صدای مرا از آشپزخانه‌ی خامه‌ای می‌شنوید...

  • /

    آشپزخامه

  • /

    آشپزخامه

  • /

    آشپزخامه

  • /

    آشپزخامه

  • /

    آشپزخامه

شیرینی تر

 

ابتدا این سه تا را می‌پزیم

 

 

سپس از وسط نصف کرده و با آب‌قند کمی نم‌دار می‌کنیم

 

 

سپس روی یک لایه خامه گذارده و لایه‌ی دیگر را روی آن قرار می‌دهیم

 

 

تزئین می‌نماییم

 

 

هر دفعه میگم غلط کردم، غلط کردم، دیگه کیک تزئین نمی‌کنم؛ اما بعد یه مدت باز به سرم می‌زنه و خودمو میندازم تو هچل. اگه الان بیاین خونه‌مون، می‌تونم به صورت تصویری و زنده، انفجار هسته‌ای رو بهتون نشون بدم! جالب اینجاست که از بس مراحل آماده‌سازیش، به خصوص خامه، برام سخته، دیگه به مرحله‌ی تزئین که می‌رسم کم میارم و فقط سنبل می‌کنم که تموم شه بره!

این کیکو هدهد سفارش داده واسه‌ش بپزم، برای روز ازدواج حضرت علی و حضرت فاطمه، به قول معروفِ جدید! روز عشق! البته با چند روز تاخیر :)

شیرینی رو هم درست کردم به عنوان دورخیز برای شیرینی عید غدیر؛ ولی به این نتیجه رسیدم که من غلط بکنم از این کارا بکنم!

و همچنان درجه کیفیشون سه به بالاست!

 

مامان، آقای، حجت خونه نیستن. مهندسم رفته بیرون که مثلا زود برگرده. گفتم یه چیزی بیار بخوریم. میگه بگو چی. گفتم فقط من باید بگم چی؟ خودت نمی‌تونی یه‌بار فکر کنی شام چی بخوریم؟ میگه اگه نگی نمیارم! شام هم نمی‌خورم :|

حالا باز هم "خدایا جی بپزم"های خانوما رو مسخره کنین و براش جوک بسازین!

 

دسته بندی :
 شیرینی شیرینی تر

دیدگاه ها [ ۳ ]

پیـــچـ ـک

سلام

به جای آب قند میتونی از شیر یا آبمیوه هم استفاده کنی. حتی از ژله آب شده که وقتی توی یخچال میذاری سفت بشه یه حالت قشنگی پیدا کنه.

سلام
ژله (ترکیب با خامه و میوه) رو برای فیلینگ استفاده کردم تا حالا، ولی برای نم‌دار کردن نه، جدید بود. مرسی :)

سلام مومن. جزاکم الله خیرا

 

یه کمکی هم به این مومن

http://monologue.blog.ir/post/871

بکنید تا اعصابشون خورد نشه(لبخند)

 

 

از این کیک ها به نیت ما هم نوش جان کنید(لبخند)

 

 

عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب

یا علی

سلام
:) اتفاقا تخم‌مرغ‌هاشو من هم زدم که اگه یه وقت مهمون سرزده اومد، اذیت نشه :))

چشم، از الان هر یه دونه شیرینی که بخورم، یکی از اعضای بیان رو نیت می‌کنم 😁

شف عزیز 

برای اینکه شکلاتی بشه 

میشه بجای اون خامه سفید،خامه شکلاتی بریزیم بعدش هم روش شکلات اب شده؟!

 

اونی که تخته ای هست دستورش مثل کیکه دیگه؟!

آره عزیزم، همه‌شون کیکن با یک دستور. حالا ان‌شاءالله دستورشم میذارم یه‌وقت. اصلش با طعم کاپوچینوئه که من خیلی دوست دارم و خامه‌شم شکلاتیه. البته سلیقه است نمیشه گفت اصل و فرع کدومه :) تو می‌تونی هرررر کااااری می‌خوای با ساخته‌ی دست خودت بکنی. فقط من تا حالا ندیدم روی شیرینی تر رو یکدست شکلات آب‌شده بریزن. خامه‌ی شکلاتی دیدم و تزئینات شکلاتی. بازم هرجور خودت طعمشو دوست داری.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی