صدای مرا از آشپزخانه‌ی خامه‌ای می‌شنوید...

  • /

    آشپزخامه

  • /

    آشپزخامه

  • /

    آشپزخامه

  • /

    آشپزخامه

  • /

    آشپزخامه

شیرینی ابری


با این دستور درست کردم، ولی با شش تخم‌مرغ درشت! که از سینی زد بالا و کمی روش خراب شد. دفعه‌ی بعد باید با پنج تا درست کنم. البته برشش سخت بود، شاید بهتر باشه کلا دستور دیگه‌ای رو امتحان کنم.
این عکس رو بعد از برش گرفتم.


اول اون وسیله‌ای که شبیه اره مویی‌یه رو امتحان کردم که کلا ناامیدم کرد! بیست و پنج تومن روش پول دادم :( بعد هم گفتم یه‌ذره یه‌ذره با چاقوهای آشپزخونه ببرم که بازم نشد. از چاقوی اره‌ای هم که کلا توقع نداشتم، اگرچه میگن این مدل برش‌ها رو فقط با چاقوی اره‌ای میشه زد، ولی به قیافه‌ش نمی‌خورد این‌کاره باشه! سال‌ها پیش خریده‌مش و دو سه باری بیشتر ازش استفاده نکردم. اما برخلاف تصورم خیلی خوب همکاری کرد و راحت برش زد :) بدانستم که اهل فن بیخود یه حرفی نمی‌زنن.
اینم آخرشه.


سی و شش تا شیرینی شد. ما میگیم شیرینی ابری یا سولی، تو نت نوشته برشی. بهتره وزن کنم و قیمت تمام شده رو هم محاسبه کنم، بعد بسنجم ببینم می‌ارزه واسه مهمونی یا عید یا مراسمات خودم بپزم یا نه. البته این الان احتمالا شیرینی درجه سه یا حتی پایین‌تر محسوب میشه، ولی میشه سطحشو ارتقا داد به مرور :)

دسته بندی :
 شیرینی شیرینی تر

دیدگاه ها [ ۹ ]

یامی ^-^
مزه اش چطوره؟
هنوز نبخوردم :)))
Daisy ‌‌‌‌
سلام ✋

ضمنِ عرضِ خدا قوت،
من این بار شیرینی خوردم اومدم 😁🙈
فلذا زیاد دلم نمیخواد 😅

فقط یه سوال: روش خاک قند پاشیدی؟
(فعلِ جایگزین برای "پاشیدن" چی داریم؟😁)
دو تا سوال شد که! 😃
سلام بر خانم دیزی 😁
به‌به! چه کار خوبی کردی :))
پس منم دیگه تعارف نمی‌کنم دیگه، واسه رژیمت خوب نیست 😁😁

نووووو! مثل بیرونیا پودر نارگیل پاشوندم =))) البته الک کردم. گرچه از پودر نارگیل خوشم نمیاد، اما از خاک قند رو کیک و شیرینی متنفرم!
سلام مومن. جزاکم الله خیرا


دلم شیرینی خواست(لبخند)

به نظرم خودتون شیرینی درست کنید خیلی بهتره...چون هم ذوقش هست و هم اینکه می دونید موادش سالمه....

خواهر ما هم چند سالیه کیک درست می کنه...از اون وقتی که ایشون این کار را انجام میده، دیگه کیک از بیرون نمی خریم چون همه متفق القولند که کیک خانگی یه چیز دیگه است(لبخند)



عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب
یا علی
سلام بر شما
آره، اغلب مواد غذایی، خونگیشون سالم‌تره. اگه وقت و همتش باشه، بهتره تو خونه درست کنیم.
خدا خواهرتونو حفظ کنه ان‌شاءالله :)

متشکرم، عاقبت شمام بخیر ان‌شاءالله
سلام مومن. جزاکم الله خیرا


ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و روز دختر، صمیمانه بر شما مبارک



عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب
یا علی
سلام
ببخشید، رفته بود تو هرزنامه تازه دیدمش.
ولی خب یه دفعه هم تو اون یکی وبلاگ تبریک گفتین، اوکیه :)
**هِلِناز **
روش شکلات آب شده بریزیم فک کنم باحال شه
می‌خواستم این دفعه‌ی اول دقیقا مثل بیرونی‌ها بشه و بیرونی‌ها هیچ‌وقت رو این شیرینی شکلات نمی‌ریزن.
و من عاشق شیرینی پزیم 😍
ان‌شاءالله کنکورو که با موفقیت رد کردی، شیرینی‌شو خودت می‌پزی :)
دعای خیلی قشنگی بود :) انشالله🙏
اتفاقا بعد کنکور میخوام شروع کنم یاد بگیرم چون یه جورایی منطقی فکرکنیم هیچس بلد نیستم😅
ان‌شاءالله
پس منطقی فکر می‌کنیم و شما شیرینی قبولی‌تو از قنادی می‌خری :)
صددرصد😆😂
:)
سلام :)
چه زیبا و هنرمندانه ...
سلام :)
خیلی متشکرم :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی